Полезни съвети за отваряне на МОЯТ МАГАЗИН от нулата

Топ 10 съвета как да отвориш свой магазин, част от веригата МОЯТ МАГАЗИН и да си успешен

Отвори свой собствен магазин

Преди да започнеш

Напиши си домашното добре, преди да се впуснеш в приключението "Собствен магазин".

"Нулевата" стъпка

"Удобство" е ключовата дума. През последните години навиците за пазаруване се промениха значително и пазаруването в кварталния магазин за много клиенти стана предпочитано пред посещението в препълнения с хора супермаркет. Хората все повече ценят връзката и приятелското отношение на персонала в малките магазини, а това е чудесна възможност за предприемачите, готови да инвестират в търговията на дребно.

Ако обмисляш да отвориш свой собствен магазин, първо огледай района, който си набелязал. Обърни внимание на средната възраст на хората, виж дали има училище или детска градина наблизо, има ли достатъчно пешеходци. Направи проучването, представи си какъв тип магазин би паснал и започни да планираш в детайли:

  • бюджетът, който ще ти бъде необходим за първоначалната инвестиция;
  • персоналът, който ще трябва да наемеш;
  • продуктите, които ще предлагаш на своите клиенти.

Не пропускай да обърнеш внимание и на всички правни аспекти и процедури за отваряне на магазин - документация, счетоводство и т.н. Не на последно място е и маркетингът - как ще наречеш магазина си и как ще го рекламираш.

Не се притеснявай, ако всичко това ти изглежда твърде сложно! С правилния партньор до теб всичко става по-лесно. Имаме богат опит в изграждането на търговски обекти, така че ще сме повече от щастливи да ти помогнем да стигнеш до момента, в който ще си кажеш: "Еха, това е МОЯТ МАГАЗИН!".


10 полезни съвета как да отвориш свой магазин, част от МОЯТ МАГАЗИН

Виж ги, защото това са важни стъпки към сбъдването на мечтата ти - ще добиеш представа в кои ключови моменти можеш да разчиташ на нас.

1. Проучи района

1. Проучи района

Преди да избереш перфектното място за твоя магазин, разходи се в квартала. Разгледай какви други малки бизнеси има, посети други магазини на дребно. Обърни внимание на клиентите в тях: 

  • Каква е средната им възраст?
  • Има ли повече млади хора, повече семейства с малки деца?
  • Има ли училище или детска градина наблизо?

Всичко това има значение, защото влияе на предлагания асортимент. Опитай се да обхванеш цялата локална общност и потърси точното място за твоя магазин – улици с повече трафик, спирки на градския транспорт, близки училища, площади и т.н.

Не се притеснявай, че ще изпуснеш нещо на този начален етап – в последствие можеш да разчиташ на нашите франчайз професионалисти за съвети относно подходящия асортимент за твоя район. 

2. Направи си бизнес план

2. Направи си бизнес план

След като решиш къде ще бъде твоят магазин, време е за бизнес плана. Първоначалната инвестиция е много важна – трябва да направиш оценката възможно най-прецизно. Наемът на помещението, организацията и персонала, първоначалното зареждане.

Постави първата си цел – реалистичен срок или конкретна дата, на която всичко да е готово и да заработи. След като я имаш, ще трябва да предвидиш достатъчно време за наемане на персонал, намиране на доставчици, дизайн и организация на магазина, подходяща реклама за откриването. Можеш да разчиташ на знанията на нашия франчайз екип – той има „съставките“ за успешно откриване на твоя МОЯТ МАГАЗИН.

3. Избери подходяща локация

3. Избери подходяща локация и дизайн за твоя магазин

Местоположение, локация, място – наречи го както искаш, но това е фактор от първостепенно значение за твоя магазин, защото удобството е изключително важно, за да привлечеш клиенти, но и да можеш да зареждаш удобно.

За клиентите трябва да е изключително лесно да стигнат до магазина ти. Затова, когато се оглеждаш за локация особено около натоварени улици, паркоместата в близост са предимство. Огледай се и виж другите бизнеси наблизо. Кафене или пък салон за красота? Това също може да ти е от полза и да води клиенти в твоя обект. Може да се свържеш и с брокер на недвижими имоти – със сигурност може да ти помогне, като ти покаже различни търговски обекти в района. Това може да ти спести време, но все пак е добре да пообиколиш района и самостоятелно - да го огледаш от нови ъгли, независимо колко добре го познаваш.

След като избереш мястото, идва следващата стъпка – опитай да си представиш дизайна и как ще организираш пространството, за да можеш да си направиш списък с необходимото: от мебелите и регалите до професионалното оборудване за един магазин. Ако имаш нужда от помощ, със сигурност експертизата на екипа ни в разпределението на търговската площ и подредбата на магазини може да ти е от полза.

4. Регистрирай бизнеса си

4. Регистрирай бизнеса си

Избери име на фирмата си и реши дали то ще съвпада с името на магазина ти – не е задължително, както и какъв тип ще е търговското дружество и какъв ще е предметът на дейност. Следва да минеш през правната процедура – необходим капитал за учредяване, документи за регистрацията, такси и т.н. Не забравяй и за фирмената банкова сметка. Правна консултация с юрист със сигурност ще ти е от полза, ако не си преминавал през процеса.

5. Подготви се - разрешителни, лицензи, застраховки

5. Подготви се - разрешителни, лицензи, застраховки

Помисли добре какво ще продаваш в магазина. Ще ти трябват разрешителни и лицензи, ако искаш да продаваш например свежи храни или цигари и тютюневи изделия. Нашият екип от професионалисти е на линия да ти даде ценни съвети в подбора на асортимента, който да пасва на нуждите на клиентите ти. Когато наемаш персонал, също е необходимо да се следват стандарти за здраве, хигиена и безопасност.

Не е зле да обмислиш и застраховка на бизнеса си – от задължителните до такива, които могат да гарантират допълнително спокойствие и сигурност за бизнеса и персонала ти. Проучи вариантите с доверен застрахователен брокер.

6. Наеми персонал

6. Наеми персонал

Тази стъпка е толкова важна, колкото и намирането на подходяща локация за магазина ти. Човешкият фактор е ключов в много отношения, затова потърси правилните хора и намери начин да ги задържиш. Колкото и клиширано да звучи, не изпускай хора, които:

  • имат желание да се учат и развиват;
  • проявяват търпение и разбиране към клиентите;
  • умеят да работят в екип.

В процеса на подбор можеш да опиташ различни подходи, като например да изпиташ поведението и уменията на кандидатите за справяне с ежедневни ситуации – как биха помогнали на клиент в конкретна ситуация, как биха реагирали при различни реални казуси от практиката. Друг вариант е по време на интервюто да насочиш разговора към принципите и целите на човека. Винаги преценявай дали кандидатът е склонен да се учи, защото така можеш да му помогнеш да се развие в нови умения (технически, езикови и т.н.), което ще е от полза и за двама ви. 

7. Избери партньори и доставчици

7. Избери партньори и доставчици

След като организираш магазина, идва време за следващата важна стъпка – да избереш снабдители и доставчици. Работата със стабилни хора и компании е изключително важна на този етап. Не можеш да оставиш несериозни партньори да съсипят изграденото от теб.

За да намериш правилните доставчици, добре е да си поставиш граници на цените и да си наясно какво търсят хората в твоя магазин. Поддържай връзка с клиентите си и разговаряй с тях, за да знаеш кои са стоките, които очакват да намерят при теб. Най-важното е да си договориш цени, които те устройват, и доставки. Имай предвид и фактори като удобствата за теб и личното ти време, което не е безкрайно – с колко доставчика ще имаш възможност да се договаряш и да работиш едновременно.

Дългогодишният опит на МЕТРО и ролята на веригата в развитието на търговията на дребно - над 20 години основен и предпочитан партньор на независимите търговци в България, са най-ценните предимства, които можеш да получиш от потенциалното ни франчайз партньорство. Екипът на МОЯТ МАГАЗИН ще ти предложи практически съвети и ще ти препоръча най-продаваните продукти на пазара във важните категории. Говорим за огромен асортимент от продукти, включително собствени марки, специално разработени в отговор на потребителските нужди и със съображение за баланс между цена и качество.

8. Организирай финансите и наличностите

8. Организирай финансите и наличностите

Когато става дума за финанси и наличности, добрата организация е задължителна. По този начин винаги ще знаеш как се движи бизнесът ти. За начало – следи внимателно приходите и разходите си. Можеш да използваш и софтуер за това. Задели си бюджет за снабдяване и доставчици. 

Оглеждай наличностите си, за да знаеш кои са топ продуктите в магазина ти, които носят най-голяма печалба и правят голям обем продажби – не трябва да оставаш без тях. Опитай се да прогнозираш нуждите на клиентите си. Например около големите празници – Коледа, Великден, подсигури наличност за ключовите продукти за тези периоди. Лятото – винаги студени напитки и сладолед. В сезона на барбекюто свежото качествено месо е задължително. 

Също така си определи ден за плащане на сметки и задължения – така няма да пропуснеш важно плащане. Със специалните оферти за франчайз партньори на МОЯТ МАГАЗИН няма от какво да се притесняваш и ще можеш да организираш добре финансите си.

9. Привлечи вниманието

9. Привлечи вниманието

Магазинът ти трябва да е видим, за да привлича клиенти. Първо, означи добре фасадата, за да „хваща окото“ на пешеходците, като в същото време не нарушава облика на квартала. Много е тънка линията между привличане на вниманието със стил и крещящи табели, които по-скоро отблъскват. В това отношение брандингът на веригата МОЯТ МАГАЗИН изглежда стилно и атрактивно - нещо, което клиентите ти ще оценят.

Следвщата стъпка е видимост и онлайн. Създай профил на бизнеса ти в Google My Business, като попълниш колкото може повече информация за магазина ти – работно време, описание, снимки. Всичко това е важно, за да бъде лесно откриваем в Google Maps. Следи ревютата, които клиентите ти оставят, и отговаряй на въпросите им в профила на локацията, ако има такива. В зависимост от целевата аудитория и нейното поведение, може да обмислиш създаване на Facebook страница или Instagram профил за твоя бизнес. По този начин ще достигнеш до повече хора. Обмисли и създаването на уебсайт на магазина, особено ако планираш развитие и към доставки или click&collect модел.

10. Подготви маркетингова стратегия

10. Подготви маркетингова стратегия

Добрата маркетингова стратегия може да те отличи и да те изведе през конкурентите. За да изградиш такава, е много важно:

  • да познаваш клиентите си много добре;
  • да разбираш тяхното поведение;
  • да посрещаш с разбиране нуждите им.

Добрата връзка с доставчиците също е част от маркетинговата стратегия. В партньорство с тях можеш да създадеш специални оферти за твоите клиенти и да привлечеш повече посещения в магазина ти. Комуникацията на офертите е от съществено значение - това е чист маркетинг. Не се притеснявай, ако не си специалист в областта – ако избереш да си партнираш с МОЯТ МАГАЗИН, ще получиш постоянно съдействие с познания за пазара и конкурентни цени, както и ще имаш възможност за участие в национални рекламни кампании.

И като за финал – отварянето на собствен магазин не е лесна работа. Следвай мечтата си с постоянство, избери правилните партньори за своя бизнес, потърси вдъхновение и професионални съвети и я сбъдни!