„Моят магазин“ - нов живот за малките магазини

Време за четене : 2 мин.
Димитър Вутков за Моят магазин

Димитър Вутков е ръководител сектор Франчайз в МЕТРО България и отговаря за програма Моят магазин. Виж повече за франчайз модела и какви са плановете за програмата.

Димитър Вутков

МЕТРО рестартира програмата си "Моят магазин". Кои са трите най-важни неща, които потребителят трябва да знае за нея?

На първо място бих искал да подчертая, че Моят магазин представлява софт франчайз модел, при който собствениците на обектите запазват своята независимост по отношение на ръководенето на бизнеса, ценообразуването и асортимента си. В същината си програмата е партньорско споразумение между МЕТРО и обектите Моят магазин, в което собствениците не се превръщат нито в служители, нито в подизпълнители на МЕТРО България. Едно от основните условия, което следва да изпълнят от тяхна страна, присъединявайки се към Моят магазин, е да реализират определен процент от покупките си при нас.
Второ, Моят магазин цели да предложи на все по-изискващите потребители предимствата от модерната търговия в кварталния магазин. Очакванията на потребителите се промениха през последните години в посока по-благоприятно и интересно клиентско преживяване. 
И трето - програмата Моят магазин е призвана да помогне на независимите собственици на магазини за хранителни стоки да развият бизнеса си, като предложат на потребителите модерна визия, приятна атмосфера и подредба, атрактивни промоции и свежи продукти. Именно тези компоненти често липсват в традиционната търговия.

Виж повече за програмата
Моят магазин - Своге

Колко магазина имате вече в България и какви финансови резултати отчитате към момента?

Към момента 9 магазина, а миналата седмица, на 22.03, открихме и десетия обект в село Брест, област Плевен. Имаме и още 25 магазина в процес на преоборудване и реконструкция. 
Първите обекти регистрират устойчив ръст, като при част от тях увеличението в оборота достига до над 50% за първите 6 месеца след преоборудването.

Виж магазините
Моят магазин - Велинград

Защо потребителят да избере магазин от веригата - какви продукти ще намери в "Моят магазин", с какво преживяването ще е различно от конкурентни обекти?

Нашите партньори оперират обекти в по-малки населени места или квартали, където основното конкурентно предимство за потребителя е локацията и близостта. Именно затова е важно да се създаде благоприятна атмосфера и вярваме, че свежестта, промоциите и асортиментът са основните съставки за успеха на програмата.
Моят магазин - Велинград

А как се определят цените на стоките в обектите? 

Важно е отново да отбележим, че ние сме в партньорство със собствениците, които ръководят бизнеса си и запазват своята независимост, и след сключване на договор с МЕТРО. В този смисъл собствениците сами определят продажните си цени. Единствено когато участват в промоционалните кампании, организирани от нас, цените на съответните продукти следва да не са по-високи от предложените и комуникирани в кампанията. 
Моят магазин - Своге

МЕТРО е компания, която инвестира в развитието на малкия и средния бизнес и регионите в България, въвеждайки международно признат устойчив модел на търговия. Разкажете повече за този модел.

Моделът съдържа в себе си всички съставки, за да може един магазин да бъде успешен.

На първо място това е ценовата политика на МЕТРО с програмата „Цени на Ниво“. Тя предлага постоянни отстъпки за количества на най-разпознаваемите продукти на пазара. В една голяма част от този асортимент отстъпката е около и над 20% на третото ниво спрямо цените в ритейла. Когато партньорът купува тези продукти в количества, съобразени с целите на своя бизнес, това е гаранция за формиране на марж, с който да реализира нормални нива на печалба. В допълнение на това предлагаме и индивидуални допълнителни търговски стимули.

На второ място предлагаме оптимално разпределение на търговската площ за всеки индивидуален обект, така че подредбата по категории продукти да бъде оптимална и удобна за пазаруване.

Третият елемент е свързан с маркетинговата подкрепа на нашите партньори. Тя включва реклами в национален ТВ ефир, дигитално пространство, както и печат и дистрибуция на рекламни и промоционални кампании 365 дни в годината. Този елемент смятаме, че е ключов за създаването на принадлежност/общност и ще гарантира успеха на партньорите през годините напред. 

Не на последно място, предлагаме финансова помощ за реализиране на преоборудването и брандирането на обектите, както и възможности за отложено плащане и стоков кредит. 

 

 

Моят магазин - Своге

А какво трябва да направи един търговец, за да се включи във франчайз програмата ви?

Важно е да има желание за развитие на бизнеса си, да стопанисва магазин за хранителни стоки минимум 50 кв.метра и да отворен и да е в населено място с над 1000 души население.
Моят магазин - Велинград

Каква помощ получава от МЕТРО търговец, който стане част от Моят магазин?

Вече споделихме и по-горе, но нека да обобщим:

  • Финансова помощ за ребрандиране и реорганизиране на магазина;
  • Наръчници за подредба и мърчъндайзинг на индивидуална база;
  • Достъп до богат асортимент качествени стоки на ниски цени;
  • „Цени на ниво“ за пазаруване от МЕТРО, които гарантират маржовете и конкурентоспособността на собствениците;
  • Запазване на независимост в собствеността и ценовата политика;
  • Национална рекламна кампания;
  • Гъвкави финансови условия и търговски стимули за собствениците.
Виж повече за ползите за твоя бизнес
Моят магазин - Велинград

Планирате ли разрастване на мрежата от магазини в България?

Целим да направим 50 магазина през 2024 г., след което да през следващите 3 години искаме да направим най-голямата верига в страната с близо 800 обекта, като обединим независимите собственици под нашия бранд.